Sov godt om natten

SPONSERET AF SENGEFABRIKSUDSALG.DK

Sov godt om natten

Vi kender alle til vigtigheden af en god nattesøvn. Har du problemer med at sove godt og tungt om natten, eller vil du bare gerne være sikker på, at du giver dig selv de bedste forudsætninger hver nat? Så er du landet det helt rigtige sted.

Vi guider dig igennem din nattesøvn, så du kan forberede dig bedst muligt. Der er nemlig nogle ting, du med fordel kan sørge for at få gjort, hvis du vil sove tungt og godt hver eneste nat.

Et godt indeklima
Vi er glade for hjem, der er varme og behagelige om vinteren og køligere om sommeren. Varmen kan vi regulere i hele boligen, og desværre har mange en tendens til at gøre det samme i soveværelset. Faktisk er det bedste for dig et køligt soveværelse, hvor der jævnligt bliver luftet ud. Din kropstemperatur stiger i løbet af natten, og derfor føler din krop sig bedst tilpas i et køligere klima.

Luft ud i 10 minutter inden sengetid hver aften, så luften er frisk og ren. På den måde får du også den bedste atmosfære i rummet inden sengetid.

En god madras
Ingen skønhedssøvn uden en madras, der passer godt på kroppen. I dag er der et væld af muligheder for at finde den helt rigtige madras til dig og dine behov, og du behøver ikke betale en formue for denne. Har du ikke en god madras, skåner du ikke kroppen på den måde, som den bør skånes. Det kan give dig ubehag i din sovestilling, og det kan betyde en forstyrret nattesøvn.

Samtidig er det også vigtigt med en god pude, der passer til din soveposition. Der er nemlig forskellige hovedpuder til dig, der sover på maven, og dig, der sover på ryggen. Alt efter hovedets stilling, skal du have en pude, der skåner både nakken og ryggen.

Rent sengetøj
Samtidig er det også vigtigt, at du altid har noget godt og rent sengetøj på dine dyner. Med rent taler vi især om materialet, som dit sengetøj er produceret i. Vælger du sengetøj, der er økologisk eller produceret med omtanke for dig og din krop, så vil din krop finde mere ro i løbet af natten.

Jo mere parfume og jo flere farvestoffer, der er i dit sengetøj, desto sværere kan det være for kroppen at finde ro i løbet af natten. Det har også afgørende betydning for kroppens mulighed for at komme af med den overskydende varme.


Mest læste

17. SEP 2019 • 14:11 FOR ABONNENTER

Kommentar: Københavneri – og dog