3 tips til at digitalisere din virksomhed

SPONSORERET AF IBISTIC.COM

3 tips til at digitalisere din virksomhed

I dag bliver flere og flere ting digitaliserede, og det er ikke uden grund. Der følger nemlig mange fordele med ved digitalisering, som ofte gør flere ting væsentligt nemmere for mange mennesker. Har du en virksomhed, som ikke gør brug af digitalisering, bør du omlægge det med det samme. Ved at digitalisere din virksomhed vil du nemlig med stor sandsynlighed forbedre din konkurrencemæssige position på markedet, og dine medarbejdere vil få mere arbejdsglæde.

I indlægget her finder du 3 tips til, hvordan du forholdsvist nemt kan digitalisere din virksomhed. Det behøver nemlig ikke at være særlig svært. Læs med, og bliv klogere på, hvordan du kan optimere din virksomhed ved hjælp af digitalisering.

1. Gør vagtplanen digital
Gør du endnu ikke brug af en digital vagtplan, bør du få gjort det med det samme. En digital vagtplan kan nemlig gøre en stor forskel for dig og dine medarbejdere. Det bliver eksempelvis meget lettere at angive sygmeldinger og samtidig få dækket disse vagter af andre personer.

Derudover er det en kæmpe fordel for dine medarbejdere, hvis de indbyrdes ønsker at bytte deres vagter med hinanden. Endvidere er det smart, fordi du kan angive alverdens andre informationer i vagtskemaet. Du kan eksempelvis angive, hvornår der er møder, ferier eller andre ting, som er vigtige for alle ansatte. Optimér din virksomhed, og skab grobund for større arbejdsglæde ved at gøre vagtplanen digital.

2. Få håndteret udlæg og rejseafregninger digitalt
Er I en virksomhed, som rejser meget rundt, bør I benytte jer af et system, der kan afregne udgifter til rejser og andre ting. Dette gælder, hvad enten rejserne er inden- eller udenrigs, da dette system kan bruges alle steder. Slip for at skulle gemme kvitteringer, der alligevel bare bliver krøllet i dine lommer. Benyt dig i stedet af rejseafregning med Ibistic, som er en app, der kan registrere alle dine udlæg nemt og hurtigt.

Alt du skal gøre, er at tage et billede med din telefon, som du kan uploade til appen. Du kan desuden tilføje en kommentar og sende den af sted mod bogholderen med det samme. Læs mere om denne smarte app ved at følge linket.

3. Skab et overblik over dit lager
Har virksomheden et lager, så kan du også med fordel udnytte digitale løsninger på dette område. Ved at have en tablet tilkoblet lageret, bliver det nemt for alle medarbejdere at holde styr på tingene på lageret. Med en tablet ved hånden kan I holde styr på ting som eksempelvis, hvor de forskellige varer er, hvordan de skal behandles samt antallet af de pågældende varer.

Derfor kan det altså godt betale dig at anskaffe en tablet med et system, der kan skabe overblik over dit lager.


Mest læste