Uforskammet behandling ved Hammershus
Foto: Tommy Kaas

17. AUG 2018 • 09:56DEBAT • AF ANNETTE L. THOMSEN

Uforskammet behandling ved Hammershus

LÆSERBREV
Det kan koste turister meget dyrt at holde på den nye parkeringsplads ved Hammershus.

Det er fuldstændig ligegyldigt, at du har betalt de 30 kr., det koster for at holde på parkeringspladsen ved Hammershus, for hvis du har indtastet din nummerplade forkert, udløser det en bøde på 510 kr.

Og hvis du vil klage, skal du oven i det betale 175 kr.

Så totalt kan det koste en familie 715 kr., hvis klagen bliver afvist. Bare for at besøge en stor turistattraktion.

Hvordan pokker kan Bornholm acceptere dette system, som er en ekstrem udnyttelse af de turister, ja af alle som kommer dertil?

Selve klagesystemet er så elendigt og umuligt for gæster/turister at guide sig igennem - ja selv for danskere.

Måske kan de udenlandske turister smide bøden væk, når de kommer hjem, og det danske system kan intet gøre. Godt for dem!

Så er det kun danskere (måske Skandinavien) der kan forfølges mht. betaling.

Da det skete for mig, kontaktede jeg en parkeringsvagt ved Hammershus, han grinede og fortalte mig, at der er mange turister/gæster, der udsættes for denne fælde.

Dette er bondefangeri, uforskammet og uacceptabel behandling af de gæster og turister, som besøger Bornholm.

Det mindste man kan gøre er at sætte store skilte op, som advarer folk på tre sprog: Husk at indtaste nummerpladen korrekt, ellers udløser det en bøde på 510 kr. – meget vigtigt!

Jo, der er skilte, miniskilte, som absolut ikke advarer nok og er meget lette at overse. Men det handler vel også bare om at få penge i parkeringskassen?

Annette L. Thomsen
Duebjergvej 4, Hasle

SENESTE DEBAT

13. NOV 2018 • 06:37 FOR ABONNENTER
Sødygtighed og behagelighed
12. NOV 2018 • 18:31DEBAT
Det gode spørgsmål til rederiet
11. NOV 2018 • 09:07 FOR ABONNENTER
Staten skabte et monopol
10. NOV 2018 • 07:40 FOR ABONNENTER
Larsen-Jensen: Bornholmerne og Folketinget er blevet snydt
9. NOV 2018 • 18:02 FOR ABONNENTER
Fortovet har været ventet længe
9. NOV 2018 • 13:59 FOR ABONNENTER
Kunstværket er et pletskud
8. NOV 2018 • 06:18 FOR ABONNENTER
Kunne det tænkes at regeringen gik ind for privatisering?
7. NOV 2018 • 16:39 FOR ABONNENTER
Direktør: Molslinjens aflysninger skader os
7. NOV 2018 • 09:58 FOR ABONNENTER
16-0 til Hammershus
7. NOV 2018 • 07:11 FOR ABONNENTER
Hurtigfærgen er uegnet til opgaven
6. NOV 2018 • 08:22 FOR ABONNENTER
Højskolen bør være for alle generationer
2. NOV 2018 • 14:52 FOR ABONNENTER
Vinteren på Hammershus er en underskudsforretning
2. NOV 2018 • 13:23 FOR ABONNENTER
Giv færgens crew et smil, de trænger
31. OKT 2018 • 14:29 FOR ABONNENTER
Læserbrev: Det er skandaløst at lukke besøgscentret
30. OKT 2018 • 18:11 FOR ABONNENTER
Passagerer informeres ikke om kompensation
30. OKT 2018 • 14:39 FOR ABONNENTER
Færgesituationen er uhyggelig
30. OKT 2018 • 06:32 FOR ABONNENTER
Problemet er Express 1
29. OKT 2018 • 12:18 FOR ABONNENTER
Brev til Molslinjen: Jeres betjening var skandaløs
28. OKT 2018 • 11:11 FOR ABONNENTER
Kald rederiet Molbo Line
27. OKT 2018 • 17:43 FOR ABONNENTER
Det er vigtigt at undersøge tunnelmulighed
26. OKT 2018 • 16:20 FOR ABONNENTER
Bornholmslinjen skal sejle i hårdt vejr
26. OKT 2018 • 07:33 FOR ABONNENTER
Billigst er ikke bedst
25. OKT 2018 • 16:32 FOR ABONNENTER
Billetterne er for ufleksible

MEST LÆSTE DEBAT

12. NOV 2018 • 18:31DEBAT
Det gode spørgsmål til rederiet
13. NOV 2018 • 06:37 FOR ABONNENTER
Sødygtighed og behagelighed

Mest læste