Nye kunder er blandt årsagerne til millionresultat hos Bornholms Brand
Foto: Berit Hvassum

16. MAR 2017 • 15:51 • AF ANDERS LILJEROTH

Nye kunder er blandt årsagerne til millionresultat hos Bornholms Brand

Det flotte regnskab for 2016, der viser et overskud før skat på over 40 millioner kroner, er meget tilfredsstillende, ifølge direktøren.

Og der er flere grunde til, at der blev tjent så mange penge. En af grundende var det rigtig gode vejr, fremgår det af selskabets årsrapport.

– I 2016 har Bornholm igen ikke været ramt af de store storm- og skybrudsskader. Denne type skader kostede i 2014 selskabet over syv millioner kroner, og her er selskabet sluppet betydelig lettere i 2016, hvor denne type skader ligger på omkring 1 million kroner, fortæller Poul Friis Hansen i årsrapporten.

Ud over vejret, skyldes det flotte resultat stadig flere kunder, og dermed en øget markedsandel, men også en beskeden omkostningsudvikling giver pote, mener selskabet direktør.

Omkostningerne i 2016 var på 21,8 millioner kroner, mod 21,5 millioner kroner i 2015.

Et tilfredsstillende investeringsafkast, lægges også til grund for det samlede gode resultat.

I 2016 gav investeringer 8,4 millioner kroner, mod 7,3 millioner kroner i 2015.



Mest læste